„Już, już!” Katarzyna Wasilkowska Ilustrator: Robert Konrad - Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Emanuela Smołki w Opolu

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

 6d6ktmhe2d27umxehp4fzyfir

"Już, już! Już idę, no… " – powtarza nieustannie Lula. Po co tyle niecierpliwości! Pies, lekcje, kolacja, a nikogo nie obchodzi, ile ma jeszcze do zrobienia w Kryształowym Zamku.

Lula to prawdziwa prymuska, świetnie się uczy, nie zaniedbuje obowiązków, a przy tym jest miła, życzliwa i ma tak sprytne palce, że chyba zostanie rzeźbiarką. Miejmy nadzieję, że tak właśnie będzie, bo na razie coś stanęło jej na drodze. Coś, co obudziło w niej bestię…

Myślisz, że to nie może przebiegać tak szybko? Cóż, to tak się właśnie przebiega.

Normalni rodzice od razu by coś zauważyli? Przykro mi, nie zauważają.

Zareagowalibyście natychmiast? Na pewno?

Najstraszniejsze w tej historii jest to, że dzieje się naprawdę.

Znakomity, zaangażowany tekst o problemach ludzi bardzo młodych i wrażliwych, którzy zanurzeni w świecie cyberprzestrzeni, najnowszych technologii, powszechnej komputeryzacji - rujnują swoje życie psychiczne i osobowość

 

(...) Genialnie ujęte zostało przez autorkę odczuwanie fenomenu FOMO (Fear of Missing Out) oznaczające obawę gracza przed przegapieniem czegoś, co dzieje się w grze. Na uwagę zasługuje również prezentacja mechanizmu działania awataru jako alter ego gracza. Autorka doskonale prezentuje schemat oddziaływania gry na znajdujący się w mózgu ośrodek kary i nagrody, który stymulowany jest w grze poprzez gratyfikację - kryształami, wyższym poziomem, które powiązane są z innymi dodatki oraz płatnym kontem premium. Należy również uwypuklić przesłanie wynikające z treści, a mające oparcie w badaniach naukowych, mówiące, iż ilość czasu spędzanego na graniu nie jest predyktorem zaburzenia.

Igor Wiśniewski, psycholog dziecięcy

Udostępnij