Zagubieni ludzie, którzy mijają się w pół drogi. Potrzeba bliskości, ostrość, z jaką widzi się świat, gdy jest się na dnie albo na narkotykowym haju. Czego szuka młody mężczyzna w heroinie, alkoholu, przygodnych znajomościach? Oszałamiająca wizja amerykańskich przedmieść: zdezelowanych samochodów, podupadających knajp, ludzi żyjących bez ograniczeń.
Jedenaście opowiadań układa się w swoistą mikropowieść. Proza Johnsona jest oszczędna, a zarazem liryczna i pełna obrazów o niezwykłej intensywności.
*
Pisał na zupełnie innym poziomie niż my wszyscy. Prawdziwy mistrz.
Zadie Smith
Bóg, w którego mógłbym uwierzyć, miałby jego głos i poczucie humoru.
Jonathan Franzen
Największy poeta wśród autorów opowiadań od czasów Hemingwaya.
George Saunders
Opisywał najdziksze oblicze Stanów. Nie ma drugiego takiego jak on.
Philip Roth
Był i będzie jednym z naszych najmocniejszych pisarzy. Amerykański na wskroś.
Don Delillo
Literatura jak cios w łeb, literatura, od której kończy się powietrze.
Jakub Żulczyk
Pisarz obdarzony słuchem absolutnym i okiem więcej niż bystrym, zebrał w całość zasłyszane od znajomych anegdoty i wspomnienia, czyniąc z nich mistrzowską prozę i wiernie oddając klimat peryferii.
Michał Nogaś, Nogaś na stronie
Można "Syna Jezusa" czytać na rozmaite sposoby. Jako eksperyment formalny, akt zerwania z amerykańską mitologią, opowieść o toksycznej męskości, prozę zaangażowaną społecznie lub zapis podróży poza granice jaźni. To proza, która stawia przed czytelnikami przeszkody, myli tropy i odziera z powierzchownej przyjemności. W zamian oferuje prawdę i mocne doświadczenia.
Jan Bińczycki, TLUSTY.SUBSTACK.COM