7 listopada odbyło się szkolenie „Trudny użytkownik w bibliotece. Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach”. Celem warsztatów było przygotowanie pracowników bibliotek publicznych do umiejętnej obsługi specyficznej grupy użytkowników. Uczestnicy szkolenia zostali zapoznani ze sposobami radzenia sobie ze stresem i emocjami związanymi z kontaktami z tzw. trudnym czytelnikiem – roszczeniowym, niezdecydowanym, zawsze niezadowolonym, a nawet agresywnym.
Warsztaty prowadziła Beata Tarnowska – bibliotekarka i trenerka, absolwentka Szkoły Trenerskiej dla Bibliotekarzy realizowanej w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Specjalizuje się w pracy edukacyjnej z osobami starszymi. Prowadzi szkolenia dla bibliotekarzy z takich zagadnień jak: metodyka pracy z osobami starszymi, oferta edukacyjna dla seniorów w bibliotece, profesjonalna obsługa klienta biblioteki, komunikacja z trudnym czytelnikiem, edukacja finansowa osób dorosłych w bibliotece, działania międzypokoleniowe i wolontariat w instytucji kultury.
Warsztaty odbyły się w ramach Programu „Partnerstwo dla książki 2023 ”, zadanie „Opolskie biblioteki dla każdego. Od juniora do seniora”.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Dofinansowane przez Samorząd Województwa Opolskiego.
fot. Katarzyna Hermasz / WBP