Drukuj Email

 

argaiv1192

14 listopada 2017r. Zakończenie szkoleń „Biblioteka. Sprawdzona mark@” w ramach Projektu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Partnerstwo dla książki”

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

14 listopada 2017r. odbyło się ostatnie szkolenie z cyklu "Biblioteka.Sprawdzona mark@". Cykl zakończyliśmy szkoleniem podnoszacym kompetencje cyfrowe bibliotekarzy. W programie szkolenia znalazły się m.in. takie zagadnienia jak: e-booki, ich rodzaje i dostepna oferta, LibraIbuk i Legimi, digitalizacja a prawo autorskie, biblioteki cyfrowe oraz czasopisma online i bazy dziedzinowe. Szkolenie pozwoliło na zapoznanie się uczestników z zasobami internetowymi pod kątem literatury i czasopiśmiennictwa dostępnego w ramach wolnej domeny lub innych licencji. Dzięki formie warsztatowej bibliotekarze mogą swobodniej korzystać z zasobów elektronicznych, zdobyli również umiejętności cyfrowe, czyli sprawne i świadome korzystanie z nowych technologii oraz aktywne uczestnictwo w życiu społeczeństwa informacyjnego

foto 1 foto 2
foto 3 foto 4

 


14 listopada 2017r. Szkolenie „Podnoszenie kompetencji cyfrowych bibliotekarzy”

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. E. Smołki w Opolu zaprasza na szkolenie w ramach Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2017 „Partnerstwo dla książki” zadanie własne „Biblioteka. Sprawdzona mark@. Proponowane szkolenie ma pomóc bibliotekarzom w uzyskaniu nowych kompetencji osobistych i zawodowych, ma także służyć podniesieniu prestiżu bibliotek publicznych i zmianie postrzegania ich funkcji przez społeczeństwo. Szkolenie będzie realizowane przez Firmę Vademecum –Konferencje i Szkolenia z Wrocławia.

 

Miejsce szkolenia: Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu ul. Powstańców Śląskich 19 sala nr 19 II p. Budynek A (9.00-15.00)

 


Relacja ze szkolenia "Nowe sposoby promocji czytelnictwa”

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

7 listopada br. odbyło się kolejne szkolenie w ramach projektu "Biblioteka .Sprawdzona mark@". Szkolenie poświęcono omówieniu zagadnień dotyczących nowych sposobów promocji czytrelnictwa. W trakcie spotkania uczestnicy dowiedzieli się czym jest rewolucja internetowa, i jaki ma wpływ na bibliotekę i jej działania. Omówiono aplikacje mobilne, które można wykorzystać w pracy bibliotekarza oraz przegląd najbardziej efektownych i efektywnych sposobów promocji czytelnictwa np. akcje czytelnicze: street art., murale, książkę w podróży, flash mob, biblioteki ruchome, formy artystyczne, itp. Na przykładzie dobrych praktyk uczestnicy poznali metody skutecznej promocj czytelnictwa, by zachęcić do czytania w niebanalny sposób.

foto 1 foto 2
foto 3 foto 4

 


7 listopada 2017r. „Nowe sposoby promocji czytelnictwa”

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. E. Smołki w Opolu zaprasza na szkolenie w ramach Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2017 „Partnerstwo dla książki” zadanie własne „Biblioteka. Sprawdzona mark@”. Proponowane szkolenie ma pomóc bibliotekarzom w uzyskaniu nowych kompetencji osobistych i zawodowych, ma także służyć podniesieniu prestiżu bibliotek publicznych i zmianie postrzegania ich funkcji przez społeczeństwo.

Szkolenie będzie realizowane przez Firmę Vademecum –Konferencje i Szkolenia

z Wrocławia.

 

Miejsce szkolenia Wojewódzka Biblioteka Publiczna ul. Piastowska 20 (pałacyk – sala narad)



Relacja ze szkolenia „Media relations, czyli jak promować instytucje kultury w mediach”

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

18 października br. odbyło sie kolejne szkolenie realizowane przez Wojewódzką Bibliotekę Publiczną w Opolu w ramach Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2017 „Partnerstwo dla książki” zadanie własne „Biblioteka. Sprawdzona mark@”. W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzieli się dlaczego instytucjom kultury potrzebne są media, na czym polega prowadzenie biura prasowego. Uczestnicy zapoznali się również z zasadami skutecznej współpracy z mediami. Ciekawym elementem szkolenia były ćwiczenia polegajace na tworzeniu materiałów dla mediów.

 

foto 1 foto 2
foto 3 foto 4

 


18 października 2017r. „Media relations, czyli jak promować instytucje kultury w mediach”

 

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. E. Smołki w Opolu zaprasza na szkolenie w ramach Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2017 „Partnerstwo dla książkizadanie własne „Biblioteka. Sprawdzona mark@”. Proponowane szkolenie ma pomóc bibliotekarzom w uzyskaniu nowych kompetencji osobistych i zawodowych, ma także służyć podniesieniu prestiżu bibliotek publicznych i zmianie postrzegania ich funkcji przez społeczeństwo. Szkolenie będzie realizowane przez Firmę Vademecum –Konferencje i Szkolenia z Wrocławia.

 

Miejsce szkolenia - WBP w Opolu ul. Piastowska 20 (Sala narad) 9.00-15.00

 


Relacja ze szkolenia „Infografika – zamiast zwykłej informacji” z 4 października 2017 r.

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

4 października 2017 r. odbyły się kolejne warsztaty w ramach Programu MKiDN „Partnerstwo dla książki” zadanie własne „Biblioteka. Sprawdzona mark@”. Dzięki warsztatom uczestnicy poznali historie infografiki jako sposobu przekazania informacji, poznali jej rodzaje, zasady projektowania, sposoby łączenia danych oraz ich wstępną wizualizacje. Zajęcia warsztatowe pozwoliły na praktyczne poznanie wykorzystania narzędzi infografiki. Uczestnicy w grupach tworzyli szkice struktur infografiki, które następnie były szczegółowo omawiane.

foto 1 foto 2
foto 3 foto 4

 


4 października 2017 r. „Infografika – zamiast zwykłej informacji”

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. E. Smołki w Opolu zaprasza na szkolenie w ramach zadania własnego „Biblioteka. Sprawdzona mark@”.
Proponowane szkolenie ma pomóc bibliotekarzom w uzyskaniu nowych kompetencji osobistych i zawodowych, ma także służyć podniesieniu prestiżu bibliotek publicznych i zmianie postrzegania ich funkcji przez społeczeństwo. Szkolenie będzie realizowane przez Firmę Vademecum–Konferencje i Szkolenia z Wrocławia.

 

4 października 2017 r. „Infografika – zamiast zwykłej informacji”.
WBP ul. Piastowska 20 (sala narad) godz. 9.00 - 15.00.

 


Relacja ze szkolenia „Budowanie potencjału biblioteki. Marka biblioteki, czym jest i jak ją wykreować” z 28 września 2017 r.

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

28 września 2017 r. w siedzibie Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Opolu odbyło się pierwsze szkolenie w ramach Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2017 „Partnerstwo dla książki” zadanie „Biblioteka. Sprawdzona mark@”. Szkolenie pokazało, że biblioteka to miejsce szczególne, a bibliotekarze potrafią dostrzec i wykorzystać jej potencjał. Szkolenie podkreśliło znaczenie budowania wizerunku biblioteki w środowisku lokalnym, jako ważnej, użytecznej instytucji w społeczności lokalnej. Uczestnicy dowiedzieli się czym jest marka, co ją tworzy oraz poznali sposoby jej komunikowania.

foto 1 foto 2
foto 3 foto 4

 


28 września 2017 r. „Budowanie potencjału biblioteki. Marka biblioteki, czym jest i jak ją wykreować”

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. E. Smołki w Opolu zaprasza na szkolenie w ramach zadania własnego „Biblioteka. Sprawdzona mark@”.
Proponowane szkolenie ma pomóc bibliotekarzom w uzyskaniu nowych kompetencji osobistych i zawodowych, ma także służyć podniesieniu prestiżu bibliotek publicznych i zmianie postrzegania ich funkcji przez społeczeństwo. Szkolenie będzie realizowane przez Firmę Vademecum–Konferencje i Szkolenia z Wrocławia.

 

28 września 2017 r. „Budowanie potencjału biblioteki”.
WBP ul. Piastowska 20 (sala narad) godz. 9.00 - 15.00.

 


Relacja ze szkolenia „Copywriting w Internecie. Jak pisać aby nas rozumiano” z 12 września 2017 r.

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

12 września 2017 r. w siedzibie Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Opolu odbyło się pierwsze szkolenie w ramach Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2017 „Partnerstwo dla książki” zadanie „Biblioteka. Sprawdzona mark@”. Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzieli się jak ważnym i genialnym narzędziem dla instytucji jest copywriting. Copywriting jest bronią dla małych instytucji, których nie stać na kosztowną kampanię reklamową. Podczas szkolenia uczestnicy scharakteryzowali użytkownika biblioteki korzystającego z Internetu, zdefiniowali jego potrzeby i dobrali język i styl komunikacji. Omówiono również szczegółowo specyfikę tekstów internetowych i sprawdzone reguły copywritingu. Uczestnicy dowiedzieli się jakie są cechy dobrego tekstu. Wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymali certyfikaty.

foto 1 foto 2
foto 3 foto 4

 


12 września 2017 r. „Copywriting w Internecie. Jak pisać, aby dobrze nas rozumiano?”

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. E. Smołki w Opolu zaprasza na szkolenia w ramach Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2017 „Partnerstwo dla książki” zadanie własne „Biblioteka. Sprawdzona mark@”.
Proponowane szkolenia mają pomóc bibliotekarzom w uzyskaniu nowych kompetencji osobistych i zawodowych mają także służyć podniesieniu prestiżu bibliotek publicznych i zmianie postrzegania ich funkcji przez społeczeństwo. Jednodniowe szkolenia będą realizowane przez Firmę Vademecum–Konferencje i Szkolenia z Wrocławia.

 

12 września 2017 r. „Copywriting w Internecie. Jak pisać, aby dobrze nas rozumiano?”.
WBP ul. Piastowska 20 (sala narad) godz. 9.00 - 15.00.

Informujemy, że nie przewidujemy noclegów i nie pokrywamy kosztów przejazdu. Uczestnikom zapewniamy poczęstunek i materiały szkoleniowe. Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

 


28 sierpnia 2017 r. „Biblioteka. Sprawdzona mark@”. Szkolenia dla bibliotekarzy 2017.

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Sfinansowano ze środków budżetu Województwa Opolskiego.

 

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. E. Smołki w Opolu informuje, że od września do listopada 2017 r. będą realizowane bezpłatne szkolenia dla bibliotekarzy w ramach projektu „Partnerstwo dla książki” zadanie własne „Biblioteka. Sprawdzona mark@”. Organizacją i przygotowaniem szkoleń zajmie się Firma Vademecum–Konferencje i szkolenia z Wrocławia. Wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenia

Pliki do pobrania :

Harmonogram szkoleń 2017

 


29 czerwca 2017 r. zakończyły się procedury związane z zapytaniem ofertowym dotyczącym realizacji zadania „Biblioteka. Sprawdzona mark@”.

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

W oparciu o art.4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2014 r. Prawo zamówień publicznych Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Opolu, przeprowadziła zapytanie ofertowe na zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla bibliotekarzy w ramach projektu „Partnerstwo dla książki” zadanie „Biblioteka. Sprawdzona mark@”. W wyniku zapytania ofertowego z dnia 19 maja 2017 r. najkorzystniejszą ofertę złożyła Firma Vademecum – Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o., Aleja Piastów 11, 52-424 Wrocław. Szkolenia będą realizowane od września do listopada 2017 r.

 


22 maja 2017 r. Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. E. Smołki w Opolu informuje, że pozyskała środki na realizację szkoleń pt. „Biblioteka. Sprawdzona mark@”.

logo_mkidnlogo_mkidn

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. E. Smołki w Opolu informuje, że pozyskała środki na realizację szkoleń pt. „Biblioteka. Sprawdzona mark@” w ramach Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2017 „Partnerstwo dla książki”. Strategicznym celem programu będzie poprawa dostępu do książki, jak i wzmocnienie kulturotwórczej roli bibliotek poprzez uzyskanie przez bibliotekarzy nowych umiejętności, a przez to podniesienie standardów usług oferowanych użytkownikom. Szkolenia będą realizowane od września do listopada 2017 r. po wyłonieniu firmy szkoleniowej w drodze zapytania ofertowego.

 

Wszystkich zainteresowanych prosimy o wypełnienie karty zgłoszenia i przesłania jej w terminie do 2 czerwca 2017 r. na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

W ramach projektu planujemy zorganizować następujące wykłady szkoleniowe i warsztaty:

1. Budowanie potencjału biblioteki. Marka biblioteki, czym jest jak ją wykreować (budowanie i promocja marki z dostosowaniem do realiów biblioteki). Szkolenie ma za zadanie pokazać, że biblioteka to miejsce szczególne, a bibliotekarze potrafią dostrzec i wykorzystać jej potencjał. Szkolenie podkreśli znaczenie budowania wizerunku biblioteki w środowisku lokalnym, jako ważnej, użytecznej instytucji w społeczności lokalnej, odpowiadającej na potrzeby mieszkańców w zakresie: kultury, animacji, wiedzy, informacji i edukacji. Szkolenie wpłynie na zmianę nastawienia pracowników bibliotek oraz skłoni do podjęcia konkretnych działań, które będą sprzyjać obalaniu krzywdzących stereotypów. Pozwoli odnaleźć się bibliotekarzom w marketingu kultury sprawnie łącząc zyski biblioteki, potrzeby czytelników i interes społeczny.

2. Media relations, czyli jak promować instytucje kultury w mediach. W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z zasadami skutecznej współpracy z mediami. Poznają narzędzia bazowe i techniki media relations. Nabędą umiejętności opracowywania materiałów dla mediów oraz podstawowe zasady wystąpień publicznych.

3. Podnoszenie kompetencji cyfrowych bibliotekarzy. Szkolenie ma celu zapoznanie z zasobami internetowymi pod kątem literatury i czasopiśmiennictwa dostępnego w ramach wolnej domeny lub innych licencji, które mogą być udostępniane przez biblioteki czytelnikom (biblioteki cyfrowe, serwisy Internetowe, elektroniczne zbiory). Szkolenie pozwoli uczestnikom na swobodne korzystanie z zasobów elektronicznych i promowanie biblioteki jako miejsca nowoczesnego, w którym udostępnia się zbiory w różnych formach elektronicznych. Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętności cyfrowe, czyli sprawne i świadome korzystanie z nowych technologii oraz aktywne uczestnictwo w życiu społeczeństwa informacyjnego.

4. Nowe sposoby promocji czytelnictwa. Przegląd najbardziej efektownych i efektywnych sposobów promocji czytelnictwa. Akcje czytelnicze: street art., murale, książkę w podróży, flash mob, biblioteki ruchome, formy artystyczne, itp. Szkolenie na przykładzie dobrych praktyk pokaże jak skutecznie biblioteka może promować czytelnictwo, by zachęcić do czytania w niebanalny sposób. Bibliotekarze zapoznają się z przykładami Ambient media.

5. Copywriting w Internecie - Jak pisać, aby dobrze nas rozumiano, jak oryginalnie i z pomysłem trafić w potrzeby użytkowników bibliotek. Szkolenie ma na celu wypracowanie umiejętności tworzenia „skutecznych tekstów”, od nagłówka, przez lead, do sedna przekazu. Ponadto podczas szkolenia przestawione zostaną edytorskie zasady przygotowania tekstów, tak aby były bezbłędne, estetyczne, dobrze zakomponowane, aby były przyjazne w czytaniu. Po zakończeniu szkolenia, jego uczestnicy posiądą umiejętność przygotowywania tekstów oddziałujących na użytkowników. Będą, więc w stanie samodzielnie wspierać procesy planowania działań e-PR.

6. Infografika – zamiast zwykłej informacji. Szkolenie pokaże, jak w sposób atrakcyjny można przekazać treści z wykorzystaniem darmowych narzędzi, dzięki którym wizualizacja danych nabiera nowego znaczenia. Uczestnicy szkolenia zobaczą, że zadaniem infografiki jest przekazanie konkretnej treści w sposób jak najbardziej jasny i czytelny. Umiejętności zdobyte na szkoleniu znajdą zastosowanie wszędzie tam, gdzie trzeba przedstawić skomplikowane bądź obszerne treści.

 

Pliki do pobrania :

Karta zgłoszenia na szkolenie